•  

Wat is Google Grants?

10 April 2014

Wanneer we benaderd worden door klanten uit de non-profit sector horen we altijd hetzelfde: “wij hebben te weinig budget voor onze online marketing”. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer organisaties die het maatschappelijk verantwoord ondernemen heel serieus nemen.

Zo dus ook Google, die organisaties met een maatschappelijk goed doel een alternatief biedt voor de dure AdWords campagnes. Dit alternatief is Google Grants en in dit blog leggen we uit wat Google Grants is en wat u kunt doen om hiervoor in aanmerking te komen.

Wat is Google Grants dan precies? Google Grants helpt non-profitorganisaties met $ 10.000 advertentietegoed per maand voor AdWords campagnes bij het promoten van hun missie en initiatieven op Google. Om te begrijpen wat Google Grants is moet u eerst wat kennis hebben van Google AdWords. AdWords is het betaalde adverteerprogramma van Google. Wanneer iemand zoekt naar iets wat uw bedrijf aanbiedt, komt uw bedrijf boven de normale zoekresultaten. Meer over AdWords en hoe u hierdoor hoog in Google kunt komen leest u hier.

Over het programma

Google Grants volgt hetzelfde concept als AdWords, met het verschil dat het speciaal bedacht is voor non-profitorganisaties. Deelnemers ontvangen een tegoed voor het gratis weergeven van AdWords-advertenties op Google.nl. Deelnemers maken en beheren hun eigen AdWords-account, net als betalende adverteerders, maar met de volgende beperkingen:

- Hebben een dagbudget van $ 330.
- Hebben een maximum CPC-limiet (kosten per klik) van $ 2.
- Bevatten alleen campagnes met zoekwoordtargeting.
- Worden alleen weergegeven op Google.nl.
- Bevatten alleen tekstadvertenties.
- Worden weergegeven zolang de campagne wordt onderhouden.

U kunt Google Grants gebruike om bijvoorbeeld het bereik te vergroten, geld in te zamelen of vrijwilligers te werven. Wanneer deze grens meerdere malen per jaar behaald wordt, kan uw organisatie in aanmerking komen voor Grants Pro. Met een Grants Pro account kan tot een bedrag van $40,000 per maand aan gratis tekstadvertenties worden ingezet.

Wanneer komt uw organisatie in aanmerking?

Om in aanmerking te komen voor een Google Grant dient uw organisatie in het bezit te zijn van een CBF-Keurmerk of een CBF Verklaring van geen bezwaar of dient een door de Belastingdienst erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) te zijn.

De volgende sort organisatie komen helaas niet in aanmerking voor Google Grants:

- Overheidsorganen en -organisaties
- Ziekenhuizen en medische instanties
- Scholen, academische instellingen en universiteiten
- Politieke partijen, politieke organisaties en lobbygroepen

Hoe kunt u Google Grants aanvragen?
Om in aanmerking te komen voor Google Grants dient u een online aanvraagformulier in te vullen op Google Grants. Google accepteert of weigert organisaties naar eigen goeddunken zonder hier externe partijen bij te betrekken. Google behoudt zich het recht voor de aanvraag of deelname van een organisatie op elk moment en om welke reden dan ook te accepteren of te weigeren

Inmiddels hebben we ervaring met het aanvragen van Google Grants. Wilt u een zo goed mogelijke aanvraag indienen? Laat dan uw gegevens achter voor meer informatie.

 


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV