•  

Resumé SEO-tips 2015

31 December 2015

Ook in 2015 gaven we je veel tips over SEO. Zoals voorgaand jaar willen we ook 2015 goed afsluiten. Daarom zetten we weer wat SEO-tips van dit jaar nog eens op een rijtje. 

SEO-tip 1: Semantiek
Dit onderwerp komt steeds terug, maar dat doen we opzettelijk, omdat dit door Google zeer op prijs wordt gesteld. Google kan semantische content in de juiste context plaatsen en dus beter indexeren. Bovendien kan Google de content beter relateren aan andere websites en onderwerpen. Semantiek is niets minder dan de juiste betekenis aan een tekst of woord toekennen. Bijvoorbeeld: wat bedoel je met ‘Artiest’? Een ballerina, kunstschilder of een zanger? Welke locatie? En aan welke onderwerpen kan deze artiest worden gerelateerd?

Artiest – popartiest – Mick Jagger – zanger – frontman – Rolling Stones – New York – Londen – Verenigd Koninkrijk – Bianca Jagger – Jade Jagger – Urban Jungle enz enz

SEO-tip 2: Rich snippets
Ook de Rich snippets zijn we dit jaar niet vergeten. Met een Rich snippet (extra toevoeging omschrijving van je webpagina), zorg je ervoor dat de webpagina beter opvalt tussen de zoekresultaten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een:

  • foto van een auteur
  • klantenbeoordeling of
  • video.

SEO-tip 3: Vermijd dubbele content
Het kan zomaar voorkomen dat webcontent dubbel geplaatst is. Bijvoorbeeld als je een nieuwe website hebt geïmplementeerd of als je meerdere websites beheert. Dit los je op met een Canonical URL. Met deze URL geef je Google aan welke URL geïndexeerd moet worden en welke URL genegeerd kan worden. Vergeet je dit, dan loop je het risico dat beide URL’s niet of verkeerd worden geïndexeerd.

SEO-tip 4: Denk aan de Tagclouds
We gaven het al in oktober aan, een Tagcloud is een wolk vol met woorden. Gebruiksvriendelijkheid en een eventuele conversietoename zijn twee voordelen van een Tagcloud. Je wijst een bezoeker tenslotte op andere (cross-sell) mogelijkheden, waarvoor hij óók bij jou terecht kan. SEO technisch gezien is een tagcloud gunstig, doordat de interne navigatiestructuur helder is, en zoals je weet, houdt Google daarvan.

SEO-tip 5: Responsive webdesign
Als websitebeheerder, kan je niet meer om responsive webdesign heen. Je site scoort beter op SEO-gebied als je dit geregeld hebt. Responsive webdesign betekent dat een website leesbaar is voor ieder schermformaat en dat deze automatisch aanpast aan dit formaat. Dus een website moet geschikt zijn voor een desktop, mobiele telefoons, tablets en laptops.

Uiteraard staan bovenstaande tips uitvoerig beschreven in onze blogs uit 2015. Deze kun je allemaal terugvinden op de site van Realimpact.

Ook in 2016 houden we de SEO- en Contentontwikkelingen weer voor je in de gaten.

Over de auteur

Rietje Plugge (Linkedin profiel) schrijft als SEO tekstschrijver bij Realimpact en blogt over ontwikkelingen op het vlak van zoekmachine optimalisatie en content marketing.

 


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV