•  

Content marketing een goed idee

1 November 2013

Content marketing is sterk in opkomst en wordt gewaardeerd door de consument. Via content marketing kunt u een structurele dialoog aangaan met de doelgroep. De content is effectiever en levert meer op dan het pushen van reclameboodschappen via advertenties.

Vanwege de effectievere manier van reclame maken zetten veel organisaties in 2013 in op content marketing. Ook non-profit organisaties kunnen veel bereiken met content marketing.

Content marketing

Content marketing is het creëren en verspreiden van informatie die jouw doelgroep interessant, leerzaam, informatief en onderhoudend vindt. Veelal ligt het zo in de lijn dat de ontvanger het ook zal willen delen met anderen. De opzet van content marketing is dat je een dialoog start met de ontvanger. Het verspreiden van content gebeurt het meest via artikelen, social media, blogs en digitale nieuwsbrieven. Maar ook video’s, white papers, infographics en webinars zijn bijzonder populair.

Opbrengst content marketing

Maar wat kan content marketing nu concreet opleveren? Een aantal tastbare voordelen op een rij:

1. Bestaande klanten behouden
In de regel is het economischer om bestaande klanten te behouden. Waardevolle, uitnodigende content creatie stelt je in staat om in dialoog te raken met je klant. Door goed te luisteren en hun wensen en problemen te vertalen naar relevante content denk je pro-actief mee en ben je actief aanwezig in de wereld van je klant.

2. Nieuwe prospects
Aansprekende content wordt gelezen en bekeken en nodigt uit tot reactie. En als de lezer het artikel waardevol vindt, zal hij of zij ook de content willen delen. Of het nu een artikel, video, whitepaper of infographic is. Zo maak je met een beetje geluk ambassadeurs van de bezoekers van je website. Met alle positieve effecten van dien: meer website bezoekers, een hogere naamsbekendheid et cetera.

3. Inzicht in de wensen van de doelgroep
Goede content zorgt voor dialoog. Door met jouw doelgroep in dualoog te gaan, kun je erachter komen waar ze behoefte aan hebben. Door hier goed op in te spelen ben je beter in staat producten en diensten te ontwikkelen die nauwkeurig afgestemd zijn op de wensen van jouw klanten.

4. Betrouwbare reputatie
Door het publiceren van kwalitatief goede content krijg je de kans om jezelf als expert te profileren op desgewenste onderwerpen. Zo bouw je aan een kennis reputatie en leg je de basis voor een verdiepende relatie met de buitenwereld als (potentiële) klanten, leveranciers en werknemers.

5. Betere vindbaarheid via zoekmachines
Relevante content is één van de belangrijkste criteria voor zoekmachines. Als de wereld jouw website interessant vindt, vinden zoekmachines dat in de regel ook. Door regelmatig goede content te creëren en die te delen via website, nieuwsbrief, social media en dergelijke, kun je de vindbaarheid aanzienlijk verbeteren.


Referenties

marja
"Het verbetertraject van onze corporate website Movisie.nl was een hele uitdaging. Mede dankzij de inbreng van Realimpact zijn er grote stappen gemaakt en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan."
- Marja van Middelaar, MOVISIE

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV