•  

6 tips voor betere SEO teksten

31 August 2013

SEO teksten schrijven speelt nog steeds een belangrijk rol in het krijgen van meer verkeer naar jouw website. Hoewel tegenwoordig Google ook erg veel kijkt naar hoe relevant de content op jouw website is, goede SEO teksten vergroten nog steeds jouw online vindbaarheid. Maar hoe schrijf je goede SEO teksten? In dit artikel geven wij 6 tips voor betere SEO teksten te schrijven.

1. Zoekwoorden en zoekwoordendichtheid
Een zoekwoord is de inhoud van een zoekopdracht op een zoekmachine, oftewel woorden die mensen intypen in een zoekmachine om een website te vinden. Met zoekwoordendichtheid is bedoeld hoe vaak de zoekwoorden exact terug komen in de tekst.

Eén zoekwoord per 50 a 100 geschreven woorden behoort tot de standaard. Wil je het niet forceren, gebruik dan synoniemen. Google's vermogen om de werkelijke waarde van een tekst vast te stellen door het onderzoeken van andere woorden dan de zoekwoorden staat bekend als latent semantic indexing (semantische indexering). In het Nederlands is Google daar niet heel sterk in, maar in Amerika werkt het gebruik van synoniemen prima.

2. Gebruik de h1-tag voor je titel
De algemene structuur van SEO teksten kennen de meeste mensen wel. Je werkt met een title en de koppen h1 t/m h6. Door het gebruik van de h1-tag zal Google jouw titel uiterst serieus nemen, mits de woorden uit de titel ook aanwezig zijn in de tekst. De teksten mogen niet te lang zijn, denk aan 3-6 regels per alinea. Gebruik goede tussenkoppen en zorg voor interne links.

3. Schrijf voor jouw doelgroep
De bedoeling van jouw tekst moet zijn om je lezers goede informatie te geven en niet alleen om je website zichtbaar te maken. Zoekmachines worden steeds slimmer en ze kunnen ontdekken als je een tekst alleen schrijft om gevonden te worden. Wees dus voorzichtig en let op. Op internet heet dit “keyword stuffing” en is a big no no.

4. Apart pagina voor elk zoekwoord
Het is het meest optimaal om voor elk zoekwoord een aparte pagina te maken. Het zoekwoord moet zo´n 3 tot 6 procent voorkomen in je SEO teksten. Niet alleen in de body-tekst, maar ook in: de titel, de kop, de metatags, linkomschrijvingen, meta-description, de alt-tags.

5. Gebruik lijsten met nummers
Om een of andere reden willen mensen graag een link naar lijsten, dus probeer om een aantal van jouw artikelen als genummerde lijsten te schrijven. Bijv. “6 tips voor beter SEO teksten”

6. Gebruik nuttige externe links
Links zijn eveneens belangrijk voor SEO teksten schrijven. Het is aangetoond dat pagina's met uitgaande links hebben een hogere Google ranking dan pagina's met geen uitgaande links. Het is vanzelfsprekend dat je alleen moet linken naar pagina's die relevant zijn voor de inhoud van jouw website.

6  tips voor betere SEO teksten

 

 SEO teksten schrijven speelt nog steeds een belangrijk rol in het krijgen van meer verkeer naar jouw website. Hoewel tegenwoordig Google ook erg veel kijkt naar hoe relevant de content op jouw website is, goede SEO teksten vergroten nog steeds jouw online vindbaarheid. Maar hoe schrijf je goede SEO teksten? In dit artikel geven wij 6 tips voor betere SEO teksten te schrijven.

 

1.      Zoekwoorden en  zoekwoordendichtheid

Een zoekwoord is de inhoud van een zoekopdracht op een zoekmachine, oftewel woorden die mensen intypen in een zoekmachine om een website te vinden. Met zoekwoordendichtheid is bedoeld hoe vaak de zoekwoorden exact terug komen in de tekst.

Eén zoekwoord per 50 a 100 geschreven woorden behoort tot de standaard. Wil je het niet forceren, gebruik dan synoniemen, Google is er dol op.  Google's vermogen om de           werkelijke waarde van een tekst vast te stellen door het onderzoeken van andere woorden dan de zoekwoorden staat bekend als latent semantic indexing (semantische indexering).

 

2.      Gebruik de h1-tag voor je titel

De algemene structuur van SEO teksten kennen de meeste mensen wel. Je werkt met een title en de koppen h1 t/m h6. Door het gebruik van de h1-tag zal Google jouw titel uiterst serieus nemen, mits de woorden uit de titel ook aanwezig zijn in de tekst. De teksten mogen            niet te lang zijn, denk aan 3-6 regels per alinea. Gebruik goede tussenkoppen en zorg voor interne links.

 

3.      Schrijf voor jouw doelgroep

De bedoeling van jouw tekst moet zijn om je lezers goede informatie te geven en niet alleen om je website zichtbaar te maken. Zoekmachines worden steeds slimmer en ze kunnen ontdekken als je een tekst alleen schrijftom gevonden te worden. Op internet heet dit “keyword stuffing” en is a big no no.

 

4.      Apart pagina voor elk zoekwoord

Het is het meest optimaal om voor elk zoekwoord een aparte pagina te maken. Het zoekwoord moet zo´n 3 tot 6 procent voorkomen in je SEO teksten. Niet alleen in de body-tekst, maar ook in: de titel, de kop, de metatags, linkomschrijvingen, meta-description, de alt-tags.

 

5.      Gebruik lijsten met nummers

 Om een of andere reden willen mensen graag een link naar lijsten, dus probeer om een aantal van jouw artikelen als genummerde lijsten te schrijven. Bijv. “6 tips voor beter SEO teksten”

 

6.      Gebruik nuttige externe links

Links zijn eveneens belangrijk voor SEO teksten schrijven. Het is aangetoond dat pagina's met uitgaande links hebben een hogere Google ranking dan pagina's met geen uitgaande links. Het is vanzelfsprekend dat je alleen moet linken naar pagina's die relevant zijn voor de inhoud van jouw website.

6 tips voor betere SEO teksten

 

SEO teksten schrijven speelt nog steeds een belangrijk rol in het krijgen van meer verkeer naar jouw website. Hoewel tegenwoordig Google ook erg veel kijkt naar hoe relevant de content op jouw website is, goede SEO teksten vergroten nog steeds jouw online vindbaarheid. Maar hoe schrijf je goede SEO teksten? In dit artikel geven wij 6 tips voor betere SEO teksten te schrijven.

 

1. Zoekwoorden en zoekwoordendichtheid

Een zoekwoord is de inhoud van een zoekopdracht op een zoekmachine, oftewel woorden die mensen intypen in een zoekmachine om een website te vinden. Met zoekwoordendichtheid is bedoeld hoe vaak de zoekwoorden exact terug komen in de tekst.

Eén zoekwoord per 50 a 100 geschreven woorden behoort tot de standaard. Wil je het niet forceren, gebruik dan synoniemen, Google is er dol op. Google's vermogen om de werkelijke waarde van een tekst vast te stellen door het onderzoeken van andere woorden dan de zoekwoorden staat bekend als latent semantic indexing (semantische indexering).

 

2. Gebruik de h1-tag voor je titel

De algemene structuur van SEO teksten kennen de meeste mensen wel. Je werkt met een title en de koppen h1 t/m h6. Door het gebruik van de h1-tag zal Google jouw titel uiterst serieus nemen, mits de woorden uit de titel ook aanwezig zijn in de tekst. De teksten mogen niet te lang zijn, denk aan 3-6 regels per alinea. Gebruik goede tussenkoppen en zorg voor interne links.

 

3. Schrijf voor jouw doelgroep

De bedoeling van jouw tekst moet zijn om je lezers goede informatie te geven en niet alleen om je website zichtbaar te maken. Zoekmachines worden steeds slimmer en ze kunnen ontdekken als je een tekst alleen schrijftom gevonden te worden. Op internet heet dit “keyword stuffing” en is a big no no.

 

4. Apart pagina voor elk zoekwoord

Het is het meest optimaal om voor elk zoekwoord een aparte pagina te maken. Het zoekwoord moet zo´n 3 tot 6 procent voorkomen in je SEO teksten. Niet alleen in de body-tekst, maar ook in: de titel, de kop, de metatags, linkomschrijvingen, meta-description, de alt-tags.

 

5. Gebruik lijsten met nummers

Om een of andere reden willen mensen graag een link naar lijsten, dus probeer om een aantal van jouw artikelen als genummerde lijsten te schrijven. Bijv. “6 tips voor beter SEO teksten”

 

6. Gebruik nuttige externe links

Links zijn eveneens belangrijk voor SEO teksten schrijven. Het is aangetoond dat pagina's met uitgaande links hebben een hogere Google ranking dan pagina's met geen uitgaande links. Het is vanzelfsprekend dat je alleen moet linken naar pagina's die relevant zijn voor de inhoud van jouw website.

 


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV