•  

Wordt WhatsApp het marketingmiddel van de toekomst?

23 April 2015

WhatsApp is haast niet meer weg te denken uit het leven van de gemiddelde Nederlander. Met meer dan 9 miljoen gebruikers in Nederland, is het niet meer dan logisch dat bedrijven op zoek zijn naar mogelijkheden om deze mobiele applicatie te gebruiken als marketingmiddel. In het nieuwe blog van Realimpact lees je de voor-en nadelen van Whatsapp als marketingmiddel.

Voordelen van WhatsApp als marketingmiddel

Crossplatform mogelijkheden
Onlangs is de webversie van WhatsApp uitgebracht. Hierdoor kunnen consumenten ook via een pc of laptop Whatsapp berichten bekijken. Bedrijven kunnen hierop inspelen door de webversie te gebruiken om makkelijk content van hun website te halen en naar de consument te sturen, zonder van platform te hoeven wisselen.

Appcare
Via appcare is het mogelijk om zeer gericht een klacht of vraag van de consument te beantwoorden. Dit gebeurt al via Twitter en Facebook: echter is dit niet de meest geschikte manier om één-op-één met elkaar te communiceren. WhatsApp biedt daarin een passende oplossing, zeker nu de mogelijkheid bestaat om met WhatsApp te kunnen bellen.

Engagement
Engagement is het opbouwen van een waardevolle, gepersonaliseerde relatie met de consument, zodat deze loyaal blijven aan een merk/product/dient. Het bedrijf zit door middel van WhatsApp als het ware in de broekzak van de consument en dat geeft de mogelijkheid om persoonlijke gesprekken te voeren.

Nieuws en Content
WhatsApp is een ideaal middel om content naar de consument te sturen. Vliegtuigmaatschappijen en vliegvelden gebruiken WhatsApp bijvoorbeeld om reizigers op de hoogte te houden van vluchttijden en wijzigingen. Door het gemak waarmee video’s, afbeeldingen en geluidsopnamen verstuurd kunnen worden, is Whatsapp een ideaal kanaal om contentmarketing op toe te passen.

Nadelen van WhatsApp als marketingmiddel

  • WhatsApp wordt gezien als een persoonlijk communicatiemiddel, de vraag is of de consument open staat voor commercie.
  • Er is momenteel nog geen duidelijke regelgeving omtrent WhatsApp.
  • De vraag is of de privacy van consumenten in het geding komt, gezien het feit dat de gebruikersgegevens worden in de Amerika opgeslagen.

Realimpact
Meer weten over hoe u de relatie tussen klant en bedrijf kan versterken? Bel voor meer informatie 026-2100.202 of neem vul het contactformulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op!

 


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Neha - Judith Herbrink
Adviseur Online Strategie
neha judith
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV