•  

Werken met Twitter

2 April 2013

Hoewel Twitter razend populair is, zijn er nog altijd veel mensen die geen affiniteit hebben met dit geweldig medium. Wat is Twitter en wat is de meerwaarde van Twitter? Daar gaat dit blog over. Download voor meer tips het whitepaper 'Twitter als marketingtool'.

Wat is Twitter? Twitter is een realtime informatienetwerk dat u verbindt met de laatste verhalen, ideeën, meningen en nieuws van anderen. Twitter's kern is een verzameling aan kleine deeltjes informatie genaamd tweets. Elke tweet is maximaal 140 tekens lang. Foto's, videos en gesprekken worden direct in tweets opgenomen zodat u het hele verhaal in zijn geheel mee krijgt.

Het belang van Twitter voor bedrijven
Twitter is een geweldige platform voor interactieve communicatie met een heel groot publiek. Het biedt u de kans om te luisteren naar wat anderen zeggen over uw merk. Want ook al gebruikt u zelf geen Twitter, mensen zullen over grote merken en relevante onderwerpen praten. Is het dan niet beter om zelf deel te nemen aan deze gesprekken? Dit is uw kans om in contact te komen met uw doelgroep. U kunt luisteren naar wat andere zeggen maar het is nog beter als u zelf in dialoog gaat.

Wat is Twitter? -woordenboek

Wanneer u Twitter gebruikt krijgt u te maken met een heleboel jargon. Om het eenvoudiger te maken volgen hier de meest gebruikte woorden en begrippen.

Tweet (werkwoord)
Tweet, tweeten, getweet. De handeling van het plaatsen van een bericht, ofwel een tweet, op Twitter.

Promoted tweets
Tweets waar bedrijven voor betalen om te mogen adverteren aan de top van de zoekresultaten op Twitter.

Retweet (werkwoord)
Retweet, retweeten, geretweet. De handeling van het doorsturen van een tweet van een andere gebruiker naar al jouw volgers

Tweet knop
Een knop die iedereen kan toevoegen aan zijn website. Door te klikken wordt er een tweet gepost met een link naar de website.

#Ontdekken
Het # symbool wordt gebruikt om trefwoorden of onderwerpen te markeren in een tweet. Het is gecreëerd door Twitter-gebruikers en in internationaal taal staat dit symbool bekent als hashtag.

@Vermeldingen
Het noemen van een ander gebruiker in jouw tweet door het @ symbool voor de gebruikersnaam heet een “vermelding”. Verwijst ook naar tweets waarin jouw gebruikersnaam is opgenomen. Zo kun je in het openbaar met iemand een dialoog aangaan.

Profiel
Een Twitter-pagina met informatie over een gebruiker, evenals alle tweets die zij hebben geplaatst.

Volgen
Door iemand te volgen op Twitter abonneert u zich op zijn of haar tweets en updates.

Unfollow
Stoppen met het volgen van een Twitter-gebruiker. Zijn tweets worden niet meer zichtbaar op uw tijdlijn.

Geolocation / Geotagging
Het gebruik van locatiegegevens in tweets om te vertellen waar je bent. Wordt ook wel “Tweet met uw locatie” genoemd.

U weet nu de basis begrippen van Twitter. Heeft u nog geen account? Maak dan nu een account aan en snuffel een paar dagen. Twitter zit best logisch in elkaar, dus u komt snel achter hoe het precies werkt en wat het allemaal te bieden heeft.

Twitter als marketingtool (PDF)

U kunt voor meer informatie het whitepaper 'Twitter als marketingtool' (pdf) downloaden zodat u Twitter strategisch in kunt zetten als marketing tool. Hoe u dat doet en wat de voordelen daarvan zijn, leest u in onze whitepaper.


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV