Zowel de jeugd van tegenwoordig als de makers van social media apps zitten niet stil. We zijn nog maar net ingeburgerd in Facebook/Twitter/Instagram-land en er komt alweer een nieuwe social hype om de hoek kijken: Snapchat. Maar wat is Snapchat en is het een geschikt marketingkanaal?
Wat is Snapchat?
Snapchat is een applicatie voor IOS of Android smartphones waarmee je door middel van het versturen van foto’s met elkaar kunt chatten. De foto’s zijn maximaal 10 seconden in beeld die, mits je geen printscreen maakt, niet meer terug te zien zijn. Waar het bij Instagram vooral om ‘picture perfect’ gaat , gaat het bij Snapchat om ‘now & real’: wat ben je waar op welk moment aan het doen?
De applicatie is voornamelijk populair onder de Y-generatie: de generatie die tussen 1980 en 1996 geboren is en haast volledig is opgegroeid met internet en de toenemende digitalisering. Tegenwoordig heeft 71% van de jongeren Snapchat op zijn of haar telefoon staan. Als marketeer een goede kans de doelgroep te bereiken, zou je zeggen. Wat zijn eigenlijk, marketingtechnisch gezien, de voor-en nadelen van Snapchat?
Voordelen
Nadelen
Een oplossing is het opstellen van een uitgekiende contentstrategie. Welke behoefte is er? En is jouw doelgroep wel aanwezig op Snapchat? Vooralsnog is Snapchat vooral populair onder jongeren. Mocht dit de doelgroep zijn van jouw bedrijf, dan is het de moeite waard eens te gaan onderzoeken of Snapchat een mogelijk kanaal is om jouw doelgroep te gaan bereiken.
Meer weten over Snapchat of social media? Neem dan eens contact op met Realimpact. Realimpact is een gespecialiseerd online marketing bureau op gebied van social media, SEO, SEA en contentmarketing. Bel ons op 026-2100.202 of mail naar: info@realimpact.nl. Wij helpen je graag verder!