•  

Overal en altijd eBay

25 September 2012

Na Microsoft onthult nu ook eBay hun nieuwe logo. Het oude eBay-logo heeft 17 jaar stand gehouden en het werd tijd voor verandering. Het nieuwe eBay moet klaarstaan voor de toekomst en moet het moderne profiel van het bedrijf beter naar voor brengen.

eBay wil een wereldwijde online marktplaats zijn die een mooie, eigentijdse en consistente belevenis aanbiedt aan hun gebruikers. Door innovatie willen ze het kopen en verkopen gemakkelijker en aangenamer maken.

In hun nieuwe logo blijven dezelfde kleuren rood, blauw, geel en groen behouden maar het geheel is fijner. Het vereenvoudigde logo moet zorgen voor een betere positionering. Enerzijds willen ze hun bestaande gebruikers, ondertussen meer dan honderd miljoen, blijven aanspreken. Anderzijds willen ze van hun vroegere concept afwijken en méér zijn dan alleen maar een veilingplaats.

eBay zal een winkelplatform worden waar de gebruikers altijd en overal terecht kunnen. In hun filosofie bieden de verkopers nu al gratis verzending, goede klantenservice en andere diensten aan, waardoor ze de ‘gewone winkel’ sterk benaderen. Ze spelen steeds meer in op de behoeften van hun gebruikers en op de trend van persoonlijke communicatie.


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV