•  

Online Trends Q2 2012

12 July 2012

Bestedingstrends van online marketeers geven inzicht in hoe je het beste je budget kunt verdelen. Uit internationaal onderzoek van de Rimm-Kaufman Group (RFG) blijkt dat de uitgaven aan betaalde zoekmachine marketing met 29% is gestegen in Q2 2012, vergeleken met de uitgaven van een jaar geleden.

Het mobiele device zorgt in Q2 2012 voor meer dan 15% van het organische zoekverkeer. De investeringen op het vlak van het mobiele device blijven achter omdat smartphones in de praktijk zorgen voor een slechte conversie.

RKG zag display en e-mail in belangrijkheid afnemen. Het displaynetwerk wordt vooral ingezet voor retargeting, wat inhoudt dat de bezoeker pas getarged is na het bezoek aan de website. Het rapport laat zien dat organische search en social media in belangrijkheid toenemen. Hier tref je het volledige rapport.

 


Referenties

marja
"Het verbetertraject van onze corporate website Movisie.nl was een hele uitdaging. Mede dankzij de inbreng van Realimpact zijn er grote stappen gemaakt en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan."
- Marja van Middelaar, MOVISIE

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV