Kleine bedrijven zoals eenmanszaken positioneren zich vaak niet, of gebruiken het internet niet effectief genoeg. Deels komt dit door een gebrek aan tijd en geld, maar vooral omdat zij vaak niet weten waar zij moeten beginnen. Dit blog geeft drie praktische tips.
1. Definieer een merk
2. Analyseer je website op content en taal
Bevat de website de informatie die jouw doelgroep nodig heeft? Gebruik daarnaast taal die toegankelijk is, maar wel vanuit onderscheidend oogpunt geschreven.
3. Ontwikkel een overkoepelende online marketing strategie
Op dit punt heb je een website die jouw merk reflecteert en jou onderscheidt van je concurrenten. Ook heb je de website geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO). Voor veel kleine bedrijven komt nu het meest overweldigende deel. Er zijn zoveel online marketing strategieën uitgeschreven, welke is het meest geschikt? Realimpact heeft een stappenplan online marketing geschreven, met daarin stap voor stap uitgelegd hoe je met online marketing tot een succes kunt komen. Download hier het Stappenplan Online Marketing.
Om ook kleine bedrijven met een minder groot budget op weg te helpen, hebben wij verschillende whitepapers opgesteld, zoals het Handboek Persona's om inzicht te krijgen in de doelgroep, Werken met Mailchimp om sterke e-mail nieuwsbrieven te maken enOnline Leadgeneratie om succesvol klanten te werven. Voor een overzicht van de whitepapers klikt u op volgende link: Whitepapers
Heeft u meer informatie nodig? Laat het ons weten! Bel op 026-2100.202 of laat uw contactgegevens achter. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.