Banners die worden vertoond op mobiele apparaten scoren beter dan banners vertoond op een desktop, zo blijkt uit onderzoek van marketingbureau MediaMind. Een mobiele banner scoort gemiddeld vier keer zo hoog op doorklikratio dan zijn desktopvariant, in Europa is dat zelfs veertien keer zo hoog. Volgens onderzoeksbureau eMarketer ligt de nieuwheid van het verschijnsel ten grondslag aan de populariteit ervan.
Een mobiele banner die vertoond word via een mobiel apparaat levert een hoger doorklikratio op dan een banner die via de desktop bekeken wordt. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau MediaMind. Het verschilt per werelddeel hoe hoog de doorklikratio’s precies zijn. In Azië klikt gemiddeld 0.10 procent van het aantal consumenten op een desktopbanner, dat getal is 0.42 procent met een mobiele banner. In Latijns Amerika is die verhouding 0.14 procent tegen 0.48 procent en Noord Amerika heeft een verhouding van 0.10 procent tegen 0.86 procent. Europa scoort het hoogste percentage, daar klikt gemiddeld 0.10 procent op desktopbanners tegenover maar liefst 1.42 procent van de internetters die op een mobiele banner klikt.
Vooral advertenties uit de entertainmentbranche scoren goed, deze categorie is goed voor een doorklikratio van 0.33 procent. Advertenties over gezondheid, detailhandel en technologie scoren allemaal een ratio van 0.30 procent, de slechts scorende branche is Business to Business met een doorklikratio van slechts 0.11 procent.
Volgens onderzoeksbureau eMarketer brengen banners op een mobiel apparaat nog een zekere spanning met zich mee omdat het een relatief nieuw verschijnsel is. Consumenten zijn nog niet gewend aan dergelijke advertenties op de smartphone of tablet en zijn daarom nieuwsgierig naar de gevolgen wanneer zij op een banner klikken.
Bron: Customer Talk