Online reisadviseur Momondo wil de kwaliteit van zijn advies aan consumenten verbeteren. De adviseur heeft daarom een nieuw beoordelingssysteem voor op zijn website geïntroduceerd die vluchten niet alleen op prijs, maar ook op reisduur beoordeeld. Ook moeten de zoekresultaten aangepast kunnen worden zodat de voor de gebruiker beste vlucht bovenaan de resultaten getoond moet worden.
Reisadviseur Momondo wil met een nieuw online beoordelingssysteem de kwaliteit van zijn advies aan de klant verbeteren. Via de website van Momondo kunnen gebruikers het aanbod aan vluchten van verschillende luchtvaartmaatschappijen met elkaar vergelijken. Het nieuwe systeem moet vluchten niet alleen beoordelen op prijs, maar ook op totale reisduur. Daarnaast moeten gebruikers de zoekresultaten ook aan kunnen passen zodat de voor hun beste vlucht bovenaan de lijst komt te staan. Vluchten kunnen bijvoorbeeld beoordeeld worden met een blij of boos gezichtje en de getoonde vluchten moeten met een score van 0 tot 10 beoordeeld kunnen worden.
“Vluchtzoekmachines scannen het web en presenteren de enorme hoeveelheid informatie in de hoop de juiste vlucht te vinden. Vaak voegen ze ook enkele opties voor filters toe, maar dit is niet erg innovatief. Wij hebben hard gewerkt aan onze volgende generatie van metasearch. Met onze nieuwe classificatie-technologie transformeert ruwe informatie in kennis en inzicht ", zegt Martin Lumbye, partner van Momondo.
Het nieuwe beoordelingssysteem is onderdeel van een grotere herinrichting, die de serviceverlening op zowel de mobiele als de online website van Momondo moet verbeteren.
Bron: Customer Talk