•  

Mobiele gebruikers klikken vaker

14 August 2012

Consumenten zijn eerder geneigd op advertenties te klikken op een smartphone of een tablet dan op een desktopcomputer. Dit is uit het onderzoek van Marin Software gekomen. Smartphone-gebruikers klikken vaker op een advertentie met een verschil van 72% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer, bij tabletgebruikers is dit verschil 31% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer.

Eind dit jaar komt 25% van de kliks op advertenties in Amerika van smartphones of tablets, aldus het onderzoek State of Mobile Search Advertising in the US 2012”.

Marin Software adviseert adverteerders dan ook om hun boodschappen veel meer te richten op mobiel gebruik en waar mogelijk websites te optimaliseren. Bedrijven dienen ‘anders te denken’ als zij gebruikers mobiel benaderen.

Qua conversie staan desktopcomputers nog wel bovenaan met 5,2 procent. Smartphones komen niet verder dan 2 procent en tablets doen het iets beter met 4,9 procent. De grootte van het scherm lijkt daarbij doorslaggevend te zijn.


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV