Of het nu om websites, advertenties, social media of webshops gaat, in feite draait het om één ding: conversie. Maar hoe zorg je er nu voor dat mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product, daadwerkelijk overgaan tot een aankoop? Facebook kwam met een antwoord.
Bij conversie draait het om twee belangrijke stappen: de consument naar het checkout scherm leiden en hen uiteindelijk de aankoop laten doen. Belangrijk is om hierbij goed na te gaan welke stappen de consument in de salesfunnel neemt, van oriëntatie tot aankoop. Facebook speelt hierop in door middel van het toevoegen van een zogenaamde ‘buy button’ aan advertenties. Met de buy button hoeft de consument de comfortabele blauwe omgeving van Facebook niet meer te verlaten om een aankoop te doen. Men wordt dus niet meer omgeleid naar een webshop, maar het gehele aankoopproces vindt plaats binnen de muren van het social media platform. Gevolg: een verhoging van de conversie.
Doordat tijd en moeite op deze manier worden bespaard, zorgt Facebook ervoor dat meer mensen bereid zijn aankopen te doen. Vooralsnog test Facebook de buy button alleen nog in de Verenigde Staten, maar het plan ligt er om dit wereldwijd uit te gaan rollen.
Meer weten over Facebook of social media? Neem dan contact op met Realimpact! Bel ons op 026-2100.202 of stuur een mailtje naar info@realimpact.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op!