•  

Kijken kijken, niet kopen!

24 March 2015

Voor veel online retailers een bekend probleem: online shoppers die producten bekijken en in hun winkelwagentje stoppen, maar uiteindelijk niet tot een aankoop komen. Maar waardoor komt dit nu eigenlijk? Lees het in het nieuwe blog van Realimpact.

6 redenen waarom online shoppers hun winkelwagentje verlaten
Deze cijfers zijn gebaseerd op onderzoek van Savvy Panda 

1. Hoge verzendkosten (44%)
2. Nog niet klaar om te kopen (41%)
3. Hoge productprijs (25%)
4. Willen producten opslaan voor latere overweging (24%)
5. Verzendkosten kwamen als verassing (22%)
6. Geen check out voor gasten (14%)

Opvallend zijn de nummer 2 en 4; deze hebben namelijk niks te maken met het product of check out proces.

Uit onderzoek van Bizreport is gebleken dat 80% van de webshop eigenaren het echter nalaat om follow-up mailtjes te sturen naar mensen die niet tot een aankoop zijn gekomen en hun winkelwagentje hebben verlaten. Terwijl 75% van de bezoekers het winkelwagentje verlaat met de intentie om terug te komen, volgens een Seewhy onderzoek.

Is het versturen van follow up mailtjes te opdringerig?

Shoppers denken daar anders over. Volgens de studie van WhyWeDon'tBuy verwacht 47% van de bezoekers een herinnering via de e-mail:

 
Misschien nog belangrijker om te weten; WhyWeDon’tBuy onderzoek bewijst dat 32% van de shoppers na het krijgen van een reminder over zou gaan tot aankoop.

 

Wat wij willen meegeven

• Ongeveer 30-40% van de shoppers die hun winkelwagentje vullen doen dat zonder een daadwerkelijke koopintentie.
• De bezoekers met een vage koopintentie moeten benaderd worden. Hiermee kunt u zich onderscheiden.
• Door inzicht te krijgen in het online koopgedrag van consumenten kunt u ervoor zorgen dat uw conversie wordt verhoogd. Lees meer over online koopgedrag in de volgende blogs op de site van Realimpact: Inzicht in online koopgedrag - korting of extraatje? , Online koopgedrag - Big data, big profit? en Inzicht in online koopgedrag - enkele begrippen

Witl u meer uit uw website halen, door conversie te verhogen of meer leads naar de website te krijgen? Neem dan contact op met ons voor een gratis quickscan of adviesgesprek.


Referenties

marja
"Het verbetertraject van onze corporate website Movisie.nl was een hele uitdaging. Mede dankzij de inbreng van Realimpact zijn er grote stappen gemaakt en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan."
- Marja van Middelaar, MOVISIE

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV