•  

Hoog in Google door AdWords

28 February 2013

Als u hoger in Google wilt staan, kunt u kiezen uit twee mogelijkheden: 1. Hoger in Google met AdWords en 2. Hoger in Google met SEO. In dit artikel gaan we in op Adwords.

Google Adwords is het adverteerprogramma van Google. Maar wanneer kiest u in de praktijk voor Hoger in Google met Google Adwords? Het vastleggen van uw doelen, budget en verwacht rendement moet de basis vormen van uw beslissing.

Google AdWords
U verwerft naamsbekendheid door te adverteren op brede zoekwoorden. Indien u hoog in Google met Adwords wenst te staan met brede zoekwoorden, dan wilt u meestal mensen bereiken die zoeken met trefwoorden die aan uw product of dienst gerelateerd zijn.

Op deze wijze zien ze telkens uw website en verhoogt u uw naamsbekendheid. Meestal zijn mensen die met weinig verfijnde zoekwoorden zoeken op zoek naar een startpunt voor informatie. Als u hier hoog staat kunt u al onmiddellijk een eerst rol spelen in het beslissings proces van de consument of afnemer.

Dit soort adverteren kan echter vrij kostelijk zijn, aangezien u aan Google betaalt per klik. Gezien de bezoeker nog in een informatie verzamelende fase is, is de kans dan ook klein dat deze omiddellijk over gaat tot een aankoop. Indien u echter een groot budget heeft en uw doelstellingen gericht zijn op maximaal aantal relevante impressies en kliks, dan kan dit een goede optie zijn.

U kunt ook kiezen voor het adverteren op verfijnde zoekwoorden voor sales en lead generation. In dat geval wilt u hoger in Google voor verfijnde zoekopdrachten. Met een dergelijke Google Adwords campagne trekt u specifieke bezoekers aan die weten waar ze naar op zoek zijn. Daarmee wordt de kans groter dat men overgaat tot een aankoop te maken of om u te contacteren.

Hier komt het er op aan om een bedrag te bepalen dat u wilt uitgeven aan Google AdWords per aantal bezoekers die een lead of sale opleveren. Indien u er in slaagt om een positieve ROI te verkrijgen, dan is het een kwestie om een maximaal aantal bezoekers binnen te krijgen voor de zoekwoorden die winstgevend zijn.

Het komt er dus op neer dat u enerzijds zoveel mogelijke verfijnde, winstgevende zoekwoorden te vinden, en anderzijds deze zoveel mogelijk kliks te laten genereren.

U kunt hier informatie aanvragen over de kosten van hoger in Google door Adwords.


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV