•  

Google Analytics: 3 slimme opties

26 February 2015

Als je website technisch klopt en er wordt gebruik gemaakt van SEO en contentmarketing, is het zaak om je website verder te optimaliseren door Google Analytics in te stellen. Lees 3 slimme opties van Google Analytics in het nieuwe blog van Realimpact.

Beat de bounce door Google Analytics in te stellen
Het is bekend dat websitebezoekers haast hebben. Als ze eindelijk op je website beland zijn, zijn ze na een snelle scan over je pagina weer vertrokken. Wanneer jouw website niet direct datgene laat zien waarnaar de bezoeker op zoek is, kan het zogenaamde bounce percentage (percentage bezoekers dat je website verlaat zonder verder ergens op geklikt te hebben) enorm hoog zijn.

Stel Google Analytics in: (1) Site Search
Door Google Analytics en specifiek Site Search in te stellen kom je erachter waar bezoekers naar zoeken. Deze optie vertelt je welke zoektermen de bezoekers gebruikt hebben en onder meer of die zoektermen het gebruik van de website als gevolg heeft gehad en of die zoekactie hen heeft opgeleverd wat ze zochten.

Stel Google Analytics in: (2)In Page Analytics
Met het bounce percentage in gedachten is het natuurlijk slim om de bezoeker direct te geven wat hij zoekt. Hier kun je achter komen door de optie In Page-Analytics in Google Analytics in te stellen. Deze optie geeft een visueel beeld van de wijze waarop bezoekers op de website navigeren. Na verschillende analyses ontstaat er een patroon. Aan de hand daarvan kan de website slimmer ingericht worden om de bezoeker gelijk de informatie te geven waarnaar hij op zoek was.

Stel Google Analytics in: (3) Sitesnelheid
Aangezien websitebezoekers geen seconde te verliezen hebben is het niet bevorderlijk om bezoekers lang te laten wachten op het laden van een pagina en dergelijke. Ook kan het langzaam laden negatieve gevolgen hebben voor je advertenties en je positie in de zoekresultaten. Dus dit is een absoluut risico voor je bedrijf. De optie sitesnelheid in Google Analytics geeft aan hoe snel of langzaam een pagina laadt. Je kunt tevens zien hoe snel je website laadt in verschillende browsers en zelfs verschillende landen.

Stel Google Analytics in en maak je bezoekers tevreden
De informatie uit deze rapporten geeft inzicht in hoe goed je site presteert wat betreft de snelheid waarmee gebruikers de inhoud kunnen zien en er interactie mee hebben. Zo kan je traceren welke onderdelen van je website verbetering nodig hebben en ook over tijd zien welk effect deze verbeteringen hebben. Vind en verbeter langzame pagina's en zorg voor tevreden bezoekers.

Hulp nodig bij het analyseren van jouw website statistieken in Google Analytics? Neem contact op met Realimpact! Bel ons op 026-2100.202 of laat je contactgegevens achter. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

 


Referenties

riengoed
"De juiste zichtbaarheid en vindbaarheid is voor een basisschool als Confetti van levensbelang. Realimpact brengt onze doelgroep in contact met ons en zorgt dat het daar niet bij blijft."
- Basisschool Confetti, Arnhem

Onze specialisten

Sven Wesseling
Content Specialist
sven wesseling
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV