Tegenwoordig gaat het in de (online) marketing allang niet meer om de vluchtige contacten, maar om het opbouwen van een vurige, langdurige relatie met klanten. Zo ook bij Facebook. In dit blog een update omtrent Facebookmarketing anno 2015.
1. Facebook wordt voornamelijk gebruikt om te ‘gluren’ en heeft nog altijd een hoog entertainment-gehalte. Een echte aankoopbehoefte is er niet. Om toch een behoefte te creëren, moeten we erachter zien te komen met welke doelgroep we onze vurige relatie aan willen gaan.
2. Zodra je dat weet, moet je erachter komen waar de doelgroep zich op Facebook bevindt. Anno 2015 is het toverwoord: mobiel! 75% Van de Facebookgebruikers checkt zijn of haar profiel via een mobiel device.
3. Vervolgens zijn targeting en content belangrijk. Zowel targeten op locatie (waar bevinden mensen zich) als in-app adverteren zijn mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Belangrijk hierbij is dat de doelgroep jouw content aantrekkelijk vindt. Timing, likeability en waardevolle content zorgen ervoor dat mensen bij jouw advertentie of post blijven hangen. Video wordt steeds belangrijker (denk aan de Ice Bucket Challenge). Met het gegeven dat er op Facebook zo’n 4 miljard video streams per dag zijn en de meeste mensen auto play hebben aanstaan, lijkt het overbodig te zeggen dat video een enorm bereik kan hebben.
4. Op Facebook gaat het niet zozeer om het aantal clicks, maar om hoe vaak je gezien wordt. Storytelling en een uitgekiende contentmarketingstrategie zijn dus een must.
5. Tot slot: wanneer je eenmaal een community hebt opgebouwd op Facebook, onderhoud dan je relaties: houd je community op de hoogte door middel van postings, reacties, berichten etc. Houd de interactie hoog.
Meer weten over Facebookmarketing en social media? Bel dan 026-2100.202 ofstuur een mailtje naar: info@realimpact.nl.