•  

Facebook biedt betaalde zoekresultaten

23 August 2012

Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.

Gisterenavond ging de Sponsored Search API live. Hierdoor kunnen ontwikkelaars de advertentiesystemen van bedrijven koppelen aan facebook. Tegen betaling kunnen ze verkeer naar hun applicatie, pagina of bedrijfspagina loodsen.

Facebook hanteert een cost-per-clickmodel. De beschikbare ruimte wordt per opbod geveild, net als bij Google AdWords. Het minimumbedrag is een cent voor wie verkeer naar zijn eigen pagina’s wil sturen en vijftien cent voor verkeer naar pagina’s van derden. Dat blijkt uit de technische specificaties van de API.

De nieuwe reclameoptie is overal beschikbaar behalve in Frankrijk. Facebook geeft geen reden voor die beperking.


Referenties

riengoed
"De juiste zichtbaarheid en vindbaarheid is voor een basisschool als Confetti van levensbelang. Realimpact brengt onze doelgroep in contact met ons en zorgt dat het daar niet bij blijft."
- Basisschool Confetti, Arnhem

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV