•  

Facebook biedt betaalde zoekresultaten

23 August 2012

Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.

Gisterenavond ging de Sponsored Search API live. Hierdoor kunnen ontwikkelaars de advertentiesystemen van bedrijven koppelen aan facebook. Tegen betaling kunnen ze verkeer naar hun applicatie, pagina of bedrijfspagina loodsen.

Facebook hanteert een cost-per-clickmodel. De beschikbare ruimte wordt per opbod geveild, net als bij Google AdWords. Het minimumbedrag is een cent voor wie verkeer naar zijn eigen pagina’s wil sturen en vijftien cent voor verkeer naar pagina’s van derden. Dat blijkt uit de technische specificaties van de API.

De nieuwe reclameoptie is overal beschikbaar behalve in Frankrijk. Facebook geeft geen reden voor die beperking.


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV