•  

Eenvoud verkoopt

10 July 2012

Wat is de beste manier om aankoopbeslissingen en merkentrouw te beinvloeden? In veel gevallen zal de marketeer het begrip 'engagement' aanhalen. Concreet uit zich dat in social media campagnes om potentiële en huidige klanten te betrekken bij hun merk. Uit onderzoek van IBM Institute for Business Value blijkt dat 60-65% van de bedrijfsleiders geloven dat consumenten hun merken volgen omdat ze deel willen uitmaken van de gemeenschap van het merk. Slechts 25-30% van de consumenten kan zich hierin vinden. De belangrijkste reden van de consument om een merk te volgen blijkt korting. 

Wat kunnen marketeers dan wel doen om de besluitvorming van consumenten te beinvloeden? Draag bij aan de vereenvoudiging van de aankoopbeslissing. Dit kan aan de hand van de volgende elementen:

  • Bouw aan vertrouwen door onafhankelijke product informatie te verstrekken in de vorm van beoordelingen en recensies.
  • Maak individuele productinformatie overzichtelijk.
  • Biedt transparante aankoopgidsen waarbij de consument gemakkelijk producten onderling kan vergelijken.

Lees hier meer over waarom je als marketeer beter kunt richten op eenvoud in plaats van engagement.

Meer weten?

Wilt u meer weten over wat Realimpact voor u kan betekenen? Laat uw gegevens hier achter zodat we vrijblijvend contact met u op kunnen nemen. Of raadpleeg hier een selectie van onze referenties.


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Sven Wesseling
Content Specialist
sven wesseling
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV