Wat is de beste manier om aankoopbeslissingen en merkentrouw te beinvloeden? In veel gevallen zal de marketeer het begrip 'engagement' aanhalen. Concreet uit zich dat in social media campagnes om potentiële en huidige klanten te betrekken bij hun merk. Uit onderzoek van IBM Institute for Business Value blijkt dat 60-65% van de bedrijfsleiders geloven dat consumenten hun merken volgen omdat ze deel willen uitmaken van de gemeenschap van het merk. Slechts 25-30% van de consumenten kan zich hierin vinden. De belangrijkste reden van de consument om een merk te volgen blijkt korting.
Wat kunnen marketeers dan wel doen om de besluitvorming van consumenten te beinvloeden? Draag bij aan de vereenvoudiging van de aankoopbeslissing. Dit kan aan de hand van de volgende elementen:
Lees hier meer over waarom je als marketeer beter kunt richten op eenvoud in plaats van engagement.
Wilt u meer weten over wat Realimpact voor u kan betekenen? Laat uw gegevens hier achter zodat we vrijblijvend contact met u op kunnen nemen. Of raadpleeg hier een selectie van onze referenties.