•  

Branded content; noem je merk NIET

6 January 2015

Merken verdwijnen online steeds meer naar de achtergrond. Waardevolle content is effectiever bij het aantrekken van kwaliteitsprospects. In dit artikel van Realimpact lees je hoe je met branded content effectiever bent.

Branded content= objectieve informatie
Het is dus toch zo. Name dropping heeft definitief geen bestaansrecht meer. Het is gelukkig niet nodig in je marketing. Er moet subtieler te werk gegaan worden. Branded content gaat verder dan ouderwetse push marketing.

Door naar buiten te treden met objectieve/wetenschappelijke informatie die relevant is wordt de aandacht getrokken. In plaats van het plaatsen van een advertentie met daarop een avocado en de prijs daarvan is het beter om een objectieve tekst te plaatsen waarin wordt uitgelegd hoe gezond een avocado is. (Sommige) mensen willen dat echt graag weten, ze worden voorzien van relevante informatie en hebben opeens trek in een avocado. Dit is de bedoeling van branded content.

Branded content= informatie + entertainment
Entertainment gaat bij branded content hand in hand met objectieve informatie. Hoe vermakelijker het artikel of filmpje, des te meer mensen geneigd zijn om het persuasieve karakter ervan voor lief te nemen. Ze hebben er immers vermaak uit gehaald. Vaak hebben ze niet eens in de gaten dat het sluikreclame is.

Wat heb ik eraan?
Je trakteert potentiële klanten op een goed geschreven stuk waarin waardevolle informatie staat en je tovert in veel gevallen een glimlach op hun gezicht. Ook waardeerden ondervraagde mensen branded content als positief, herinnerden zij zich het onderwerp van het stuk beter dan in een advertentie, en scoorden zij hoger op attitudeverandering dan bij gewone advertenties (Sanomamedia).

Het spreekt voor zich dat branded content niet voor iedereen is. Een redelijk onbekend merk heeft nog niet genoeg merklading en merkherkenning gecreëerd om op de subtiele toer te gaan. Er zijn nog geen associaties met het merk, dus dan kan er ook niet naar gehint worden. Branded content is voor grotere merken die nog klantvriendelijker te werk willen gaan.

Meer weten over branded content? Of hulp nodig bij het maken van goede content? Neem dan contact op met Realimpact! Bel ons op 026-2100.202, mail of stuur een berichtje op Facebook, Linkedin of Twitter.

 


Referenties

marja
"Het verbetertraject van onze corporate website Movisie.nl was een hele uitdaging. Mede dankzij de inbreng van Realimpact zijn er grote stappen gemaakt en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan."
- Marja van Middelaar, MOVISIE

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV