Als je website een echte leadgenerator is geworden is het nu zaak om het ijzer te smeden als het heet is: Opvolgen, opvolgen, opvolgen! Lees hier hoe je dat doet.
Lees VerderVoordat je website leads zal genereren, zorg ervoor dat de technische kant van de website kloppend is (volg de stappen die beschreven zijn in het blog ‘ De website als leadgenerator’ ) en gebruiksvriendelijk. Deze zal het proces van leads genereren niet frustreren en potentieel nieuwe klanten zullen geen hinder aan de website ondervinden. Maak nu de content klantvriendelijk om de klanten lang genoeg op de website te houden.
Lees VerderWerkgevers gebruiken social media in sollicitatieprocedures. Verzekeraars zouden ook baat kunnen hebben bij het natrekken van hun klanten via social media. Moet dit worden toegestaan of is dit net een stapje te ver?
Lees VerderGuerillamarketing, buzzmarketing en virale marketing. De termen vliegen je om de oren. In dit artikel wordt uitgelegd wat guerilla-, buzz- en virale marketing precies betekenen en hoe ze van elkaar verschillen.
Lees VerderUiteraard kan je nu niet meer zonder website in deze tijd waarbij de markt zich meer en meer op het internet bevindt. Als er klanten geworven moet worden of leads gegeneerd, dan is de website de plek waar dit alles begint. De website is het uitgewezen middel om als leadgenerator te dienen.
Lees VerderTegenwoordig laten we het succes van een website liever niet over aan Don Draper's fingerspitzengefühl - wie hem niet kent: Don Draper is een reclameman in de jaren '50 uit de serie Mad Men die het nog moest stellen zonder “big data”. In dit huidige digitale tijdperk kunnen ontwerp-keuzes, dankzij data-analyse, nauwkeurig worden getest en geanalyseerd.
Lees VerderMichael Kors trapte de bal af door als eerste merkt te adverteren op Instagram. De foto van een horloge genereerde binnen 18 uur 33.985 nieuwe volgers; dit is 16 keer het gemiddelde aantal volgers die een standaard post oplevert.
Lees VerderWanneer we benaderd worden door klanten uit de non-profit sector horen we altijd hetzelfde: “wij hebben te weinig budget voor onze online marketing”. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer organisaties die het maatschappelijk verantwoord ondernemen heel serieus nemen.
Lees VerderGoogle heeft weer iets nieuws op de markt gebracht, de Google’s Chromecast. Het woord ‘nieuw’ is voor de Amerikaanse markt niet helemaal op zijn plaats omdat hij daar sinds afgelopen zomer 2013 al op de markt is. Sinds maart 2014 is de Chromecast ook voor de Nederlandse klant verkrijgbaar.
Lees VerderSocial bookmarking houdt simpelweg in: ‘het markeren en delen van weblinks in een browser ’. Wat zijn de voordelen, wat is de meerwaarde voor jouw business en welke social bookmarking sites zijn populair.
Lees Verder