Social media, waaronder pagina's zoals Facebook, Twitter, Linkedln, en Google plus - spelen een steeds grotere rol in het leven van mensen, zowel als een manier om contact te houden met vrienden en als een manier om de werkactiviteit te vergroten. Non-profit marketing in het bijzonder heeft geprofiteerd van social media marketing op verschillende manieren.
Lees VerderFrito-Lay is een nieuwe chips smaak aan het ontwikkelen. Vroeger zou dit betekenen dat er een reeks van onderzoeken en trendanalyse gedaan zou worden. Nu, wordt Facebook gebruikt. Bezoekers van de nieuwe Lay's Facebook-app worden gevraagd om nieuwe smaken voor te stellen en een knop ‘I’d Eat That’ om hun voorkeuren te registreren. "Het is een nieuwe manier van consumenten onderzoek", zegt Ann Mukherjee; hoofd marketing van Frito-Lay Noord Amerika. "We gaan een hoop nieuwe ideeën op doen."
Lees VerderVan de top 25 websites in Nederland informeren nog maar zes sites de gebruiker actief over het plaatsen van cookies. Dat blijkt uit een onderzoek van toezichthouder OPTA. OPTA deed haar onderzoek naar aanleiding van de ingangsdatum van de nieuwe cookiewet in juni dit jaar.
Lees VerderWat gaan uw klanten doen in deze uitdagende tijden? Het klantenonderzoek geeft u een haarscherp inzicht in uw klanten en uw verbetermogelijkheden.
Lees VerderTijdens de ogenschijnlijk rustige zomerweken gaat de strijd tussen Apple en Samsung gewoon door. Apple kwam met teleurstellende resultaten over het tweede kwartaal en de introductie van de iPhone 5 wordt vervroegd.
Lees VerderDe populariteit van trefwoorden als zoekopdracht - het zoekvolume - was altijd zeer moeilijk in te schatten als niet-Adwords adverteerder. Maar Google's keyword tool, het zogeheten "Hulpprogramma voor Zoekwoorden", is nu vernieuwd. In plaats van een indicatie van het zoekvolume per trefwoord toont de keyword tool een schatting van het zoekvolume in absolute aantallen per trefwoord.
Lees VerderBestedingstrends van online marketeers geven inzicht in hoe je het beste je budget kunt verdelen. Uit internationaal onderzoek van de Rimm-Kaufman Group (RFG) blijkt dat de uitgaven aan betaalde zoekmachine marketing met 29% is gestegen in Q2 2012, vergeleken met de uitgaven van een jaar geleden.
Lees VerderSocial media kan meer kwaad dan goed doen als het gaat om de persoonlijke gesteldheid van haar gebruikers. Dit komt naar voren tijdens een onderzoek van de Universiteit van Salford.
Lees VerderVolgens recent onderzoek van Gartner Inc. beginnen gebruikers hun tablet steeds meer te gebruiken voor hun dagelijkse online activiteiten. Hierdoor neemt de tijd achter de pc af en stijgt de gebruiktijd van de media tablet. Voor content aanbieders tijd om hun website ook voor tablet gebruikers te optimaliseren.
Lees VerderWat is de beste manier om aankoopbeslissingen en merkentrouw te beinvloeden? In veel gevallen zal de marketeer het begrip 'engagement' aanhalen. Concreet uit zich dat in social media campagnes om potentiële en huidige klanten te betrekken bij hun merk. Uit onderzoek van IBM Institute for Business Value blijkt dat 60-65% van de bedrijfsleiders geloven dat consumenten hun merken volgen omdat ze deel willen uitmaken van de gemeenschap van het merk. Slechts 25-30% van de consumenten kan zich hierin vinden. De belangrijkste reden van de consument om een merk te volgen blijkt korting.
Lees Verder