Energieleverancier Essent gaat potentiële klanten de mogelijkheid bieden om zich aan te melden via het sociale medium Facebook. Naast klantenwerving wil Essent het sociale netwerk ook inzetten om de klantenservice uit te breiden en marketingcampagnes meer te personaliseren. Dat social media een effectief klantcontact medium kan zijn bleek ook al uit de Customer Engagement Monitor van Customer Talk.
Lees VerderMobiel betalen via de telefoon wordt volgende maand realiteit in Amerika. Dan gaat het systeem Isis van drie grote telecomaanbieders live.
Lees VerderEen Amerikaans onderzoek laat zien dat driekwart van de tv-reclame door maar twintig procent van de doelgroep wordt gezien. Dat toont de noodzaak van betere crossmediale meetmiddelen aan.
Lees VerderYouTube heeft een nieuwe functie waarbij gebruikers van de videosite op de mobiele telefoon commercials kunnen wegklikken. Het niet vertonen van reclame verbetert het eindresultaat voor Google en de adverteerder.
Lees VerderFacebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.
Lees VerderBol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Ahold.
Lees VerderDe Zweedse muziekdienst Spotify lanceert binnenkort in Canada, maar ook Azië en Zuid-Amerika staan in de planning. Dat meldt The Wall Street Journal. Momenteel is de muziekdienst beschikbaar in 15 landen, waaronder Nederland. Het bedrijf is bezig met een mondiale uitbreiding, waarmee het de eerste positie binnen de muziekstreammarkt wil versterken. Recente toevoegingen waren Nieuw-Zeeland en Australië.
Lees VerderTelevisie en internet zijn verschillende platformen die dus ook verschillend moeten worden behandeld. In de praktijk blijkt dit vaak niet te gebeuren. Waarom eigenlijk niet en hoe kan het ook?
Lees VerderDe regelgeving die het analyseren van het internetgedrag door websites aan banden legt, mag dan voor veel commotie zorgen, de consument ziet zich wel degelijk gesteund door de overheidsmaatregelen. Zo blijkt uit een onderzoek dat de Nationale Vakdag Multichannel Marketing uitvoerde, in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau DirectResearch.
Twee derde van de Nederlanders vindt het ongewenst dat het surfgedrag wordt gemonitord. Voor de overige Nederlanders geldt dit ook, maar die zeggen uitzonderingen te overwegen voor bepaalde websites. Slechts een procent maakt geen enkel voorbehoud.
Consumenten zijn eerder geneigd op advertenties te klikken op een smartphone of een tablet dan op een desktopcomputer. Dit is uit het onderzoek van Marin Software gekomen. Smartphone-gebruikers klikken vaker op een advertentie met een verschil van 72% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer, bij tabletgebruikers is dit verschil 31% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer.
Lees Verder