Blog

Essent: inloggen via Facebook

28 augustus 2012

Energieleverancier Essent gaat potentiële klanten de mogelijkheid bieden om zich aan te melden via het sociale medium Facebook. Naast klantenwerving wil Essent het sociale netwerk ook inzetten om de klantenservice uit te breiden en marketingcampagnes meer te personaliseren. Dat social media een effectief klantcontact medium kan zijn bleek ook al uit de Customer Engagement Monitor van Customer Talk.

Lees Verder

VS klaar voor mobiel betalen

28 augustus 2012

Mobiel betalen via de telefoon wordt volgende maand realiteit in Amerika. Dan gaat het systeem Isis van drie grote telecomaanbieders live.

Lees Verder

Tv-reclame bereikt 20% doelgroep

27 augustus 2012

Een Amerikaans onderzoek laat zien dat driekwart van de tv-reclame door maar twintig procent van de doelgroep wordt gezien. Dat toont de noodzaak van betere crossmediale meetmiddelen aan.

Lees Verder

YouTube laat mobiele kijkers reclame doorspoelen

24 augustus 2012

YouTube heeft een nieuwe functie waarbij gebruikers van de videosite op de mobiele telefoon commercials kunnen wegklikken. Het niet vertonen van reclame verbetert het eindresultaat voor Google en de adverteerder.

Lees Verder

Facebook biedt betaalde zoekresultaten

23 augustus 2012

Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.

Lees Verder

Kwartaalomzet bol.com rond de 100 miljoen

23 augustus 2012

Bol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Ahold.

Lees Verder

Spotify gaat wereldwijd

22 augustus 2012

De Zweedse muziekdienst Spotify lanceert binnenkort in Canada, maar ook Azië en Zuid-Amerika staan in de planning. Dat meldt The Wall Street Journal. Momenteel is de muziekdienst beschikbaar in 15 landen, waaronder Nederland. Het bedrijf is bezig met een mondiale uitbreiding, waarmee het de eerste positie binnen de muziekstreammarkt wil versterken. Recente toevoegingen waren Nieuw-Zeeland en Australië.

Lees Verder

Gericht adverteren met online video

16 augustus 2012

Televisie en internet zijn verschillende platformen die dus ook verschillend moeten worden behandeld. In de praktijk blijkt dit vaak niet te gebeuren. Waarom eigenlijk niet en hoe kan het ook?

Lees Verder

Zwaar weer voor online marketeer

15 augustus 2012

De regelgeving die het analyseren van het internetgedrag door websites aan banden legt, mag dan voor veel commotie zorgen, de consument ziet zich wel degelijk gesteund door de overheidsmaatregelen. Zo blijkt uit een onderzoek dat de Nationale Vakdag Multichannel Marketing uitvoerde, in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau DirectResearch.

Twee derde van de Nederlanders vindt het ongewenst dat het surfgedrag wordt gemonitord. Voor de overige Nederlanders geldt dit ook, maar die zeggen uitzonderingen te overwegen voor bepaalde websites. Slechts een procent maakt geen enkel voorbehoud.

Lees Verder

Mobiele gebruikers klikken vaker

14 augustus 2012

Consumenten zijn eerder geneigd op advertenties te klikken op een smartphone of een tablet dan op een desktopcomputer. Dit is uit het onderzoek van Marin Software gekomen. Smartphone-gebruikers klikken vaker op een advertentie met een verschil van 72% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer, bij tabletgebruikers is dit verschil 31% in vergelijking met gebruikers van een desktopcomputer.

Lees Verder

Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV