De e-healthtoepassing FaceTalk van het Radboud REshape & Innovation Center van het UMC St Radboud in Nijmegen maakt het mogelijk dat patiënten vanuit huis op afspraak kunnen bij zorgverleners.
Lees VerderIn een uitgelegde trainingshandleiding beschrijft Apple precies hoe zij willen dat toekomstige verkopers met hun klanten om moeten gaan. Zo leren toekomstig medewerkers in detail hoe ze de lichaamshouding van klanten moeten interpreteren, wat zij wel en niet mogen zeggen en hoe zij elkaar feedback moeten geven. Hoewel de training erg ver gaat, lijkt het zijn vruchten af te werpen.
Lees VerderOnline reisadviseur Momondo wil de kwaliteit van zijn advies aan consumenten verbeteren. De adviseur heeft daarom een nieuw beoordelingssysteem voor op zijn website geïntroduceerd die vluchten niet alleen op prijs, maar ook op reisduur beoordeeld. Ook moeten de zoekresultaten aangepast kunnen worden zodat de voor de gebruiker beste vlucht bovenaan de resultaten getoond moet worden.
Lees VerderTwitter realiseert dit jaar bijna twee keer meer reclameomzet dan Facebook op mobiele dragers. De profielenstie zal, want moet, een inhaalslag maken.
Lees VerderApplicaties voor mobiele telefoons kennen we inmiddels al een tijdje en ook applicaties voor televisies zijn ons niet onbekend. Wat echter wel nieuw is dat er langzamerhand steeds meer apps ontstaan voor huishoudelijke apparaten.
Lees VerderDe customer relationship management (crm) plannen die het afgelopen jaar gemaakt zijn bij de crm-opleidingen van Beeckestijn hebben drie nominaties opgeleverd voor de CRM Professional van het Jaar 2012. Marielle Grootjans, direct marketeer bij de Staatsloterij, Sylvia Gerbranda, manager client relations bij Kuoni Travel en Elmer Hiemstra, loyalty manager bij Ziggo strijden om de eer.
Lees VerderSokky, online verkoper van sokken, wil zijn handel uitbreiden naar het buitenland. Om dat te bereiken heeft de retailer een nieuwe webshop in België geopend, gebaseerd op het WordPress CMS in combinatie met de WooCommerce plugin. In de toekomst staan ook webwinkels in het Frans sprekende deel van België en in Duitsland op de planning.
Lees VerderBanners die worden vertoond op mobiele apparaten scoren beter dan banners vertoond op een desktop, zo blijkt uit onderzoek van marketingbureau MediaMind. Een mobiele banner scoort gemiddeld vier keer zo hoog op doorklikratio dan zijn desktopvariant, in Europa is dat zelfs veertien keer zo hoog. Volgens onderzoeksbureau eMarketer ligt de nieuwheid van het verschijnsel ten grondslag aan de populariteit ervan.
Lees VerderLarry Page en Sergey Brin begonnen Google met een visie – het web te organiseren op een democratische wijze, waar de collectieve wijsheid van mensen bepaalt welke websites er naar de top stijgen.
Lees VerderVodafone brengt een eigen variant van WhatsApp op de markt onder de naam Joyn. Joyn is een initiatief van de GSM Association, de mondiale branchevereniging van mobiele telecomaanbieders.
Lees Verder