De grote merken zijn al een tijdje bezig met het bedanken van hun facebookfans. Bij het behalen van een bepaalde hoeveelheid fans, bedenken ze allerlei originele en leuke ideeën. Het principe is samen te vatten in een aantal tips die voor groot en klein ter inspiratie gelden.
Lees VerderTer inspiratie voor de ondernemers met interesse voor online prijsstrategieën. De supermarkt wereld bedenkt steeds weer nieuwe initiatieven om gebruik te maken van de overvloedige hoeveelheid informatie die ze over hun klant verzamelen via de klantenkaart.
Lees VerderHet opzetten van Webcare is een project op zich. Wanneer we klanten helpen bij het inrichten en uitvoeren van Webcare kom je vroeg of laat bij een belangrijk vraagstuk: hoe snel moet je reageren op een klant die contact zoekt via bijvoorbeeld Twitter of Facebook? Hieronder volgen een aantal overwegingen.
Lees VerderYoutube is de nummer 1 site waar je alle soorten video’s kunt bekijken. Gebruikers hebben miljoenen videoclips geüpload. Het merendeel van de video’s zijn amateuristisch, geproduceerd door niet professioneel met eenvoudige webcams of consumenten camcorders. Maar het aantal bedrijven dat Youtube inzet als kanaal om een groot publiek te bereiken groeit aanzienlijk.
Lees VerderWork hard, play hard. Het is weer vrijdag en dus tijd voor de Vrijmibo gig. Love it or hate it!
Lees VerderDe Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling heeft een bindeling gemaakt over internet en het publieke debat. Mensen vergaren veel informatie en wisselen deze uit. Hun invloed is hiermee toegenomen. Anderzijds vinden er allerlei vormen van in- en uitsluiting plaats.
Lees VerderEen traditioneel ezelsbruggetje voor de effectiviteit van berichten is samengevat in het AIDA model. De essentie hiervan kunt u prima inzetten voor een e-mailmailing. Probeer bij het schrijven van de items de alinea's niet langer te maken van vier of vijf regels, aangevuld met een 'lees-verder' naar uw website.
Lees VerderUit onderzoek door Boer en Croon blijkt dat bijna 90 procent van de grootste B2B-bedrijven in Nederland geen volwassen digitale strategie heeft. Het onderzoek is gedaan onder 60 B2B-bedrijven uit Nederland.
Lees VerderOnline heeft een steeds grotere impact op de communicatie van non profit organisaties. Een goede relatie met je achterban en donateurs is van groot belang voor kenniscentra, goede doelen, belangenbehartigers en andere niet-commerciële instellingen. En die relatie wordt steeds meer aangegaan via social media.
Lees VerderMarketing is een onbekend begrip voor veel non-profit organisaties. Het is belangrijk dat deze organisaties begrijpen dat marketing meer is dan alleen de oude betekenis van het verkopen of het verkrijgen van een donatie.
Lees Verder