We hebben bij Realimpact al veel geschreven over SEO en al de factoren en ontwikkelingen die invloed hebben hierop. Maar het komt wel eens voor dat men inmiddels door de bomen het bos met de eenvoudige basishandelingen niet meer ziet. Wij brengen daarom deze handelingen weer even onder de aandacht.
Lees VerderMarketo is een marketing automation tool, gebaseerd op individuele scores. Met acties die aan deze individuele scores hangen, kun je via Marketo gerichter communiceren. Binnen Marketo kun je verschillende kanalen met elkaar verbinden. Deze zogenoemde multichannel benadering loopt via kanalen als de website, e-mail, telefoon en face-to-face. Veelal in deze volgorde.
Lees VerderZelf aan de slag met uw Online Marketing Strategie? Download het stappenplan en kom aan de hand van 14 stappen tot een eigen Online Marketing Strategie.
Lees VerderEr zijn al diverse artikelen verschenen op het Internet over Google’s Rankbrain. Het is dan ook niet helemaal een nieuw ‘verschijnsel’, want Google past Rankbrain eigenlijk al toe sinds medio 2015. Eerst stap voor stap, maar Rankbrain wordt gaandeweg steeds actiever toegepast door Google. Een ontwikkeling om rekening mee te houden.
Lees VerderIedere webmaster of iedereen met een eigen website, wil natuurlijk de prestaties van de website volgen. Dan kunnen ze eigenlijk niet zonder Google’s Search Console. Het is een instrument waarin Google veel van zijn tools heeft samengebracht.
Lees VerderGoogle heeft in oktober 2015 aangekondigd, de gebruikers van mobiele apparaten via Accelerated Mobile Pages beter te bedienen. Niet een geheel onlogische ontwikkeling, aangezien wereldwijd veel mensen informatie van het web halen met mobiele apparaten.
Lees VerderHet lijkt er op alsof Google beetje bij beetje veranderingen invoert binnen de SERP, Search Engine Results Page (zoekresultatenpagina van een zoekmachine). Toch is deze ontwikkeling al langer aan de gang.
Lees VerderNa Web 1.0, 2.0, en 3.0, komt de Web 4.0 periode steeds dichterbij. Web 4.0 kan vergaande gevolgen hebben voor de wijze waarop wij met elkaar, maar ook met apparaten communiceren.
Lees VerderOok in 2015 gaven we je veel tips over SEO. Zoals voorgaand jaar willen we ook 2015 goed afsluiten. Daarom zetten we weer wat SEO-tips van dit jaar nog eens op een rijtje.
Lees VerderEen goed draaiende webshop staat of valt natuurlijk door converterende klanten. Overweeg eens om klanten voor je te laten bloggen. Want hoe leuk zou het zijn als je klanten bloggen over hun ervaringen met jouw producten?
Lees Verder